Boom'et i salget af elektronik i alle afskygninger ses tydeligt på størrelsen af dette års CES. Den årlige fem-dages event er i 2006 større end nogen sinde før. Det skriver CRN.com.
Et areal svarende til 28 fodboldbaner, proppet med alt hvad hjertet kan begære af ny elektronik, er hvad der venter de mange besøgende i Nevadas ørkenlegeplads, Las Vegas.
2500 udstillere vil optage den megen plads, og alle fra Yahoo til helt ukendte producenter mødes for at give deres bud på den næste store elektronik-trend.
Der er debut til to internet-giganter på CES i år. Yahoo og rivalen Google gøre deres entré, for med udsigten til at internettet bliver den helt store distributionsplads for videofiler, står de selskaber med store muligheder som skal udnyttes.
»Hvis de gør det rigtigt, kan Google, Yahoo og MSN blive de digitale portaler for videofiler,« siger medieanalytiker Tim Bajarin fra Creative Strategies til CRN.com. Han mener at Internettet står til en dominerende position indenfor distribution af video og tv, og at trekløveret derfor meget vel kunne blive den digitale tidsalders svar på de landsdækkende tv-stationer vi kender i dag.
CES begynder den 5. januar og varer i fem dage - om det er nok til at komme hele vejen rundt om alle 28 fodboldbaner er nok tvivlsomt. Der er trods alt også lige fra Olympiske guldmedaljevindere til Hip Hop musikere til stede, for at fange de besøgenes opmærksomhed.