Den nye strategi skal være med til at sikre en omsætningsvækst på 50 procent i år hos selskabet, der på knap to år er vokset fra otte til 21 ansatte.
Hidtil har Århus-virksomheden været meget teknologisk orienteret i forhold til kunderne. Og selv om de teknologiske færdigheder og kompetencer fortsat vil være grundstenen i selskabet, så har Orm Bossemeier erkendt behovet for en mere markedsorienteret strategi, så der kan opnås mere langsigtede og forudsigelige samarbejdsaftaler med selskabets kunder.
»Hvor vi tidligere havde en - i positiv forstand - meget anarkistisk tilgang til sagerne, er vi nu efterhånden blevet så store, at det stiller krav om, at vi professionaliserer organisationen og i langt højere grad er markedsorienterede. Det er nødvendigt, hvis vi skal nå vores vækstmål og sikre en bedre bundlinie,« siger han.
»Som virksomhed har vi efterhånden nået en kritisk masse. Den udfordring skal løses gennem fortsat vækst kombineret med et skarpt fokus på at øge indtjeningen. Derfor er det også nødvendigt, at vi bliver mere markedsorienterede og ikke kun snakker teknik med vores kunder, men også taler om for eksempel driftsøkonomi og sikkerhed i de løsninger, vi kan levere,« føjer Orm Bossemeier til.
Manden, der skal styre IT-Companion ind på en mere markedsorienteret kurs, er Jan Brinck, som for nylig tiltrådte som salgs- og forretningsudviklingsdirektør. Jan Brinck har gennem knap 20 år beskæftiget sig med it og har senest arbejdet hos VM-data. Modsat den mere teknisk mindede stifter og direktør, Orm Bossemeier, har Jan Brinck stor erfaring med forretningsudvikling og samtidig været vant til at se på it fra brugersiden, lyder det fra IT Companion.