Selv om det er selskabets største ordre til dato, afskrækker det ikke Aalborg-direktør Henrik Kristiansen.
»Men jeg skal ikke lægge skjul på, at vi naturligvis er både glade og stolte over, at Microsoft nu overlader dele af vedligeholdelsen af Axapta til os. Det er et skulderklap til Celenia og i særdeleshed vores dygtige medarbejdere,« siger han.
Ordren kommer på baggrund af et mangeårigt samarbejde mellem Microsoft Business Solutions og Celenia Software.
»Det er naturligt for Microsoft at udvide samarbejdet med Celenia, fordi Celenia har opbygget den fornødne kompetence, og de har på forhånd bevist, at de kan løse opgaven,« siger general manager Niels Bo Theilgaard fra Microsoft Business Solutions.
Opgaven er blevet for omfattende til, at Microsoft Business Solutions kan binde an med den alene.
»Med den udvikling og udvidelse af Axapta, vi planlægger, har det været nødvendigt at finde ressourcer til vedligeholdelsen uden for huset. Det giver stor tryghed at vide, at systemet bliver vedligeholdt af kompetente medarbejdere, der gennem flere år har oparbejdet en stor viden og erfaring med Axapta,« forklarer Theilgaard.