En ny integreret sikkerhedsløsning er et af de skarpe våben i det israelskejede Check Point Software Technologies kamp for større markedsandel på det danske marked for it-sikkerhed. Sammen med distributøren DNS har Check Point sat 15 procent omsætningsvækst som mål for de kommende år. Og selvom producenten i de foregående fem år er vokset med op mod 30 procent årligt, erkender Check Points danske landechef Jan Bau, at der skal hænges i, hvis de ambitiøse fremtidsplaner skal realiseres.
Men samtidig er han fuld af fortrøstning, da Checkpoint ifølge hans eget udsagn er de eneste på markedet, der tilbyder en integreret løsning inden for områderne firewall, remote access, antivirus og diskkryptering.
For cirka et år siden udvidede Checkpoint sin produktportefølje med opkøbet af producenten Pointsec. Sammen med Checkpoints styrkepositioner på firewall og remote access, er de fire elementer siden blevet samlet i den integrerede løsning Endpoint. Det skal bane vejen for Checkpoints ekspansion i Danmark.
»Vores Endpoint-løsning giver et stort potentiale for på en gang at styrke forholdet til vores eksisterende kunder, samtidig med, at vi kan gå målrettet efter nye kunder på SMB-markedet,« siger Jan Bau.
For at realisere vækstplanerne er en udvidelse af antallet af partnere nødvendig. Partnerekspansionen løber parallelt med et samlet partnerprogram, som Checkpoint har lanceret på europæisk plan.
I dag går Checkpoint et hundrede procent via indirekte salg gennem 26 danske partnere. Sammen med distributøren DNS er målet for 2008 at skaffe ti nye partnere. De skal typisk kunne levere færdigpakkede løsninger til mindre virksomheder.
Læs hele artiklen i den trykte udgave af CRN, som udkommer i dag,