Junipers danske salgsorganisation er blevet slanket efter at netværksproducenten har samlet sine to salgsafdelinger for salg til henholdsvis enterprisekunder og serviceprovidere.
»Der er sket en omorganisering, hvor vi har samlet serviceprovidere og enterpriseorganisation fordi de to kundegrupper ligner hinanden meget,« siger Esben Dahl-Nielsen, der er Junipers salgsdirektør med ansvar for det danske marked.
Sammenlægningen blev planlagt sidste år og er sket over de seneste par måneder globalt i Juniper og skal blive en fordel for forhandlerne, der ønsker at sælge til begge typer af kunder, forklarer han.
CRN erfarer, at Juniper har fyret to sælgere i forbindelse med sammenlægningen. Esben Dahl-Nielsen vil dog hverken af- eller bekræfte overfor CRN, at der er sket fyringer i Juniper.
Han afviser derimod, at Juniper ikke længere skulle have en dansk salgsrepræsentation på enterprisemarkedet.
»Opmærksomheden overfor partnerne er uændret. Vi er fem personer ansat i Danmark, og jeg vil ikke gå ind på en fordeling af hvem der er sælgere eller teknikere, men det passer ikke, at enterpriseforretningen vil blive drevet uden dansk repræsentation,« siger han.