For blot en måned siden åbnede Zepto deres første Concept Store i Field's i København.
I dag åbner producenten så deres anden butik - denne gang i Fisketorvet. Og indenfor de næste to år, vil Zepto åbne 10 butikker mere i Norden.
»Det er ikke vigtigt, hvor vi placerer butikkerne geografisk, men snarere, hvor der er et flow til at holde butikkerne kørende,« siger Zeptos direktør, Lasse Frost, der dog lover butikker i Odense og Århus.
Og det slutter slet ikke her. For Zepto har allerede lagt i ovnen til at indtage resten af Europa udenom kanalen.
»Vi holder hele tiden øje med retail- og internetmarkedet. I USA har vi set, at der er mere vækst i retail end i internet. Vi håber på, at vi kan bruge den udvikling til at udvide med succes. Hvis det fortsætter sådan, kan det være, at vi etablerer os i nogle lande med retail før internet,« siger Lasse Frost.
Men at arbejde udenom den normale it-kanal er ikke populært blandt forhandlerne. Direktør for AJ-Data, Bo Anker Johanneson synes slet ikke om den tanke.
»Der er jo mange, der gerne vil det hele selv. Lige fra produktion til salg til end-user. Det synes jeg er en dårlig idé, men det må de selv om. Det betyder jo, at vi andre ikke gider at sælge eller promovere dem,« siger han.
De nye butikker skal blandt andet hjælpe til, at Zepto lever op til sine prognoser om at vækste 60 procent i 2008.