I de sidste to uger har it-forhandlere gået udenom distributøren Ingram Micros webbutik. Langsomme svartider, der af og til lagde hjemmesiden helt død, har fået forhandlerne til at vælge Actebis, Tech Data og de andre distributører.
Det afviser landechef Anders Bøje Jepsen fra Ingram Micro. På trods af længere ventetid for forhandlere, der har måtte ringe deres ordre ind, har Ingram Micro ikke mistet omsætning på trods af nedbruddet i webbutikken.
»Jeg kan ikke se, at vi har haft en omsætningsnedgang,« siger Anders Bøje Jepsen.
Det svar passer ikke med erfaringerne hos Jysk Data Partner i Horsens. Her har man i de sidste to uger undgået at handle hos Ingram Micro, fordi man ikke har kunne bestille varer online hos dem.
Salgschef hos Jysk Data Partner, Rolf Monberg vurderer, at hans køb hos Ingram Micro er reduceret med et par hundrede tusinde kroner, som han i stedet har placeret hos konkurrenter.
»Det må have kostet Ingram Micro en formue, at webbutikken har været nede,« siger salgschef hos Jysk Data Partner, Rolf Monberg.
Også Hos BC Electronic i Thyborøn er indkøbet hos Ingram Micro faldet. Indehaver Hans Christensen har helt opgivet Ingram Micro webbutik siden problemerne opstod.
»De sidste 14 dage har vi helt bevidst fravalgt Ingram Micro,« siger Hans Christensen.
Siden nedbruddet startede har han bedt sine kunder vente, hvis de skulle have en vare, der kun kunne fås hos Ingram Micro.
»Det er for dårligt, at der skal gå så lang tid, inden Ingram Micro får deres webbutik til at fungere,« siger Hans Christensen, BC Electronic.