I første kvartal er Loewe ganske godt tilfreds med at køre med et underskud før skat og finansielle poster (EBIT) på 14 millioner kroner. For sammenlignet med første kvartal sidste år var den negative EBIT på 53 millioner kroner.
Forbedringen af EBIT i første kvartal skyldes, at man har været i stand til at hæve omsætningen med 12 procent. Primært på grund af en restrukturering man lavede i 2004, og et øget samarbejde med Sharp, en anden fladskærmsproducent.
I Danmark distribueres Loewes produkter af Kjaerulff 1. Her er man tilfreds med udviklingen.
»Tallene for salget af Loewe produkter i Danmark følger den generelle udvikling. Rent faktisk ligger vi lidt over. Vi er nemlig på index 130 i forhold til samme periode sidste år," siger Michael Brandi, sales- & key account manager i Kjaerulff 1.
Andelen af solgte fladskærme er i forhold til salget af de mere traditionelle TV steget enormt i de første måneder af 2005. Således har andelen af solgte fladskærme rundet de 65 procent af det samlede salg hos Loewe mod kun 18 procent i samme periode sidste år.