Efter CRNs imageanalyse i efteråret 2007, hvor Epson fik en dårlig score på flere fronter, sætter hardwareproducenten ind på at ændre sit ry i branchen. Samlet endte Epson dengang i den dårligste tredjedel af de undersøgte producenter. Med udgangspunkt i undersøgelsen sætter Epson nu ind på flere områder. Selskabet vil blandt andet være bedre til at kommunikere og øge sin troværdighed.
»Vi har valgt at bruge imageanalysen som benchmark og arbejde ud fra den,« fortæller direktør Karsten Winther.
Producenten har nærlæst undersøgelsen, og sætter ind på de områder, som fik hug af forhandlerne. Blandt andet peger den på, at Epson havde et problem med ledelsen. Et problem, som hurtigt løste sig, da ledelsen valgte at gå af i starten af januar, hvorefter direktørposten blev overtaget af Karsten Winther. Han har nu taget fat på de andre områder, der halter.
Nu foreligger der et nyt partnerprogram, ligesom der også ligger en plan for, hvordan Epson signalerer troværdighed ud i kanalen. Det er vigtigt for Karsten Winther at understrege, at resultatet ikke nødvendigvis afspejler sandheden.
»Det er jo ikke fordi vi er utroværdige, men fordi forhandlerne opfatter os som sådan«, siger han og uddyber, at det selvfølgelig også er slemt nok.
Det nye image, som Epson håber på at opnå, skal gerne være med til at gøre Epson markedsledende indenfor storformatprintere, inkjet printere og projektorer, fortæller Karsten Winther.