Parterne har for øjeblikket stor fokus på denne type af aftaler, der bygger bro mellem it- og av-udstyr, fordi grænsen mellem produktgrupperne ifølge Sony udviskes måned for måned med nye digitale produkter, der både hører til hos radioforhandlere og hos it-forhandlere. Sony nævner som eksempler musikafspillere med harddisk eller flash-hukommelse og computerskærme med tv-receivere.
»I en tid, hvor selv traditionelle stereoanlæg og tv kan findes hos it-forhandlerne, er det vigtigt, at vi får taget fat på denne vigtige distributionskanal for alle vores produktgrupper. Derfor er vi meget glade for aftalen med CBC, der er meget langt fremme med at udvikle et bredere sortiment i butikkerne,« siger Michael Holm, der er key account manager hos Sony.
Direktør i CBC Peder Hvejsel mener, at Sony især kommer til at spille en stor rolle med sine computerdisplays og digitale kameraer.
»Sony har på få år taget en meget stor del af markedet for kameraer med sit brede udbud. Og så fornemmer jeg klart en stigende efterspørgsel på displays af høj kvalitet,« siger han og peger på, at Sony traditionelt har et godt navn både hos forbrugerne, der køber Sony Wega tv-teknologi, og hos de professionelle brugere.
Både Peter Hvejsel og Michael Holm venter desuden, at aftalen kan betyde, at Sony i det hele taget får en større rolle at spille i butikkerne. Det gælder også inden for computerdrev, hukommelseskort, projektorer og CD/DVD-medier, som Sony også producerer. Musikafspillere med flashhukommelse og harddiske er også blevet betydningsfulde hyldevarer i butikkerne, mens traditionelle produkter fra radio/tv-kanalen som stereoanlæg, DVD-optagere og almindelige tv stadig vil være et særsyn, forklarer de.