Tidligere har han gået under navnet »Mr. Superoffice«. Nu skifter han hest. Per Antoniussen er blevet ny salgschef for Microsoft CRM hos ERP-huset Columbus IT. Han skifter fra jobbet som salgsdirektør hos SuperOffice i Danmark.
Per Antoniussen er kendt som en af de mest dedikerede CRM-sælgere på det danske marked. Hans forhold til SuperOffice er blevet sammenlignet med religiøs fundamentalisme. Selv erkender Per Antoniussen, at hans skifte til et job, som salgschef for et konkurrerende produkt som Microsoft CRN, kan virke dramatisk. Men han mener ikke selv, at det er noget problem.
»Jeg skal bruge min CRM-erfaring - ikke min Superoffice-erfaring. Jeg kan gøre en forskel med min meget store viden om CRM. Der er mange grunde til, at jeg har skiftet til Columbus IT og Microsoft CRM. En af grundene er da absolut, at jeg kan se en fremtid for Microsoft CRM. Microsofts produktpalette er ved at være komplet,« siger Per Antoniussen.
For Columbus IT er der da også en klart i signal i, at virksomheden går ud og ansætter Per Antoniussen. Det sker for at sikre, at Columbus bliver Danmarks bedste på Microsofts produktpalette.
»Udover at være kendt for Microsoft Dynamics AX og NAV vil vi også være blandt de bedste til CRM - den professionelle, enkle og overskuelige CRM-løsning, der passer til kundernes behov. At strategien er godt i gang med at lykkes bekræftes kun af, at Per Antoniussen vælger at gå fra SuperOffice til Columbus IT, og at vi også har vundet Microsofts CRM-partnerpris 2007,« siger salgs- og marketingdirektør John T. Hummelgaard fra Columbus IT.
Per Antoniussen er da heller ikke i tvivl om hvad hans nye rolle som ansvarlig for det danske marked er.
»Vi vil være en af de bedste til CRM. Columbus i dag et af største ERP-huse. Den viden, vi har om ERP og kundernes forretning, vil vi bruge, når vi skal ud og snakke CRM med dem. Det, der er vigtigt, når man laver CRM i det hele taget, er, at kunder kun gør tingene en gang. Vi går typisk efter kunder med behov for CRM i mellem- og enterprisemarkedet. Og her det en kæmpe fordel, at have en stor kundedatabase, som Columbus IT har, siger Per Antoniussen.