Den nye konkurrent til CBC-kæden går efter planen i luften 1. marts. En plan der er blevet skubbet et par måneder på grund af sygdom, men denne gang skulle det være ganske vist. Det hele er ved at falde på plads, for det der i første omgang vil være et indkøbssamarbejde.
En indkøbsportal på internettet vil være omdrejningspunktet for deltagerne i kæden, men ellers vil Brian Larsen stå for den daglige drift sammen med Tue Blaxekjær fra RB-Data, sideløbende med de har deres egne virksomheder.
Prisen for medlemskab bliver 2.500 kroner om måneden plus moms.
»Vi har 25 forhandlere, der har givet et forhåndstilsagn. Det er hovedsageligt sjællandske forhandlere, men der er også en del i Jylland,« siger Brian »Data« Larsen.
Kæden vil være åben for alle, og der vil ikke være konkurrencemæssige klausuler.
»Det er fuldstændigt frit. Der må gerne ligge 10 forhandlere på samme gade,« siger Brian Larsen fra Sakskøbing. Han traf beslutningen om at lave kæden, da han blev nægtet medlemskab af CBC på grund af Brdr. Kuszon i Nykøbing Falster 12 kilometer væk lå for tæt på i forhold til CBC's konkurrenceklausuler. Derfor mente han, at der var et behov for en alternativ kæde. Et behov Tue Blaxekjær er enig i.
»Topnordic bliver en større og større trussel for os små og mellemstore forhandlere. Derfor er vi nødt til at sikre os lavere priser,« siger Tue Blaxekjær. Han forventer ganske vist ikke de helt store besparelser i første omgang, bortset fra kampagneprodukter, men han regner med lavere transportpriser vil være muligt.
Brian Larsen og Tue Blaxekjær vil også opbygge et samarbejde inden for markedsføring sideløbende og håber på længere sigt på markedsføringstilskud fra producenter. Det gør, at de tror den nye kæde vil blive en god forretning for medlemmerne.
Kædens navn er endnu ikke endeligt afgjort.