TDC ønsker naturligvis vækst på alle forretningsområder, også for IP-telefoni. Inden for det sidste år har de således haft en kundevækst på mere end 600 procent - den generelle vækst på markedet har ligget på 50 procent.
Den store vækst hos TDC giver kapacitetsproblemer, specielt i "myldretiden", der typisk ligger en halv times tid før frokost, ifølge TDC.
Det kan derfor give problemer for den enkelte kunde, men TDC oplyser, at de er i gang med at udbedre det:
»Da vi blev opmærksomme på problemet, bestilte vi straks mere og kraftigere materiel til at håndtere trafikken, og forventer, at det er på plads i midten af næste uge. Derefter skulle nettet være stabilt,« forklarer TDC's underdirektør Mogens Jallberg.
Burde I ikke har forudset sådan et problem med jeres erfaring på markedet?
»Det kan man sige, men det kom bag på os, at det voksede så meget. Det er svært at forudse, men vi har reageret meget hurtigt,« forklarer Mogens Jallberg.