For Panasonic er det altafgørende, at deres nye 3Dtv bliver vist og demonstreret for forbrugerne ude i butikkerne. En ny teknologi som 3Dtv skal nemlig sælges til kunderne ved, at de oplever den.
»Det er utrolig vigtigt, at teknologien er tilgængelig og kunderne kan se vores tv. så de kan forstå og opleve 3D. Derfor er vores strategi at stille så mange 3D-display i butikkerne, som vi kan,« siger Andre Gisle Joosen.
Mens Andrea Gisle Joosen lægger vægt, at så mange af Panasonics 3Dtv, som muligt bliver udstillet ude i butikkerne, så erkender hun også, at den salgsindsats, der bliver gjort i butikkerne, måske ikke giver et salg til de fysiske butikker, men at kunderne efter at bestemt sig for teknologien køber Panasonics 3Dtv på nettet. Hun mener dog ikke, at det er hendes problem.
»Ærlig talt, så kan jeg hverken stoppe eller gøre noget ved at produkterne sælges på nettet. Det problem må butikkerne løse,« siger hun
Hun erkender samtidig, at netbutikker ikke kan bruges til at promovere nye teknologier, som 3Dtv.
»Det er umuligt at se, hvad 3D betyder i en netbutik. Netbutikker er en udmærket kanal til at sælge produkter, som er kendt. Men jeg må sige, at vi er afhængige af de fysiske butikker og deres salgsindsats for at få 3D ud til forbrugerne,« siger Andrea Gisle Joosen.
Selv om hun ikke vil give særlige fordele til de fysiske butikker, mener hun dog alligevel, at de bør kunne klare sig overfor konkurrencen fra nettet.
»Jeg tror, at når de har kunden i butikken, så vil kunden ofte også købe der. Jeg føler, at Panasonic sælges på kvalitet og ikke pris,« afslutter hun.