Artikel top billede

Panasonic: Fysiske butikker skal drive salg af 3Dtv

Men Andrea Gisle Joosen, nordisk direktør for Panasonic, mener ikke, det er hendes problem at netbutikker lukrerer på butikkernes salgsindsats.

For Panasonic er det altafgørende, at deres nye 3Dtv bliver vist og demonstreret for forbrugerne ude i butikkerne. En ny teknologi som 3Dtv skal nemlig sælges til kunderne ved, at de oplever den.

»Det er utrolig vigtigt, at teknologien er tilgængelig og kunderne kan se vores tv. så de kan forstå og opleve 3D. Derfor er vores strategi at stille så mange 3D-display i butikkerne, som vi kan,« siger Andre Gisle Joosen.

Mens Andrea Gisle Joosen lægger vægt, at så mange af Panasonics 3Dtv, som muligt bliver udstillet ude i butikkerne, så erkender hun også, at den salgsindsats, der bliver gjort i butikkerne, måske ikke giver et salg til de fysiske butikker, men at kunderne efter at bestemt sig for teknologien køber Panasonics 3Dtv på nettet. Hun mener dog ikke, at det er hendes problem.

»Ærlig talt, så kan jeg hverken stoppe eller gøre noget ved at produkterne sælges på nettet. Det problem må butikkerne løse,« siger hun

Hun erkender samtidig, at netbutikker ikke kan bruges til at promovere nye teknologier, som 3Dtv.

»Det er umuligt at se, hvad 3D betyder i en netbutik. Netbutikker er en udmærket kanal til at sælge produkter, som er kendt. Men jeg må sige, at vi er afhængige af de fysiske butikker og deres salgsindsats for at få 3D ud til forbrugerne,« siger Andrea Gisle Joosen.

Selv om hun ikke vil give særlige fordele til de fysiske butikker, mener hun dog alligevel, at de bør kunne klare sig overfor konkurrencen fra nettet.

»Jeg tror, at når de har kunden i butikken, så vil kunden ofte også købe der. Jeg føler, at Panasonic sælges på kvalitet og ikke pris,« afslutter hun.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere