Hos Ernst & Young fortæller partner René Ravn, at selskabet igennem mange år har arbejdet med BI-ydelser på forskellige områder.
I dag rådgiver selskabet sine kunder om BI-løsninger og har et dedikeret hold, der tager sig af området på nordisk plan.
"Vi har eksempelvis folk, der har erfaringer med tekniske implementeringer af BI-løsninger, men vort hovedfokus ligger på optimering af den forretningsmæssige udnyttelse af BI-systemernes muligheder," siger han.
Partneren forklarer, at fokus er på BI-løsninger, der gælder kerneforretningen.
"Som overblik over hvilke kunder og produkter, der tjenes penge på, og hvilke der ikke gør," siger René Ravn.
Ernst & Young har bevidst valgt ikke at binde sig op på én BI-leverandør, der leverer via firmaet og som altid anbefales.
"Det er ud fra betragtningen om at kunne være uafhængig rådgiver og til enhver tid rådgive i forhold til vore kunders aktuelle og fremadrettede behov," siger han.
René Ravn vil dog ikke afvise, at rådgiverrollen på sigt ændres, og Ernst & Young på sigt går længere i forhold til for eksempel implementering af løsninger.
I forvejen rådgiver selskabet inden for it-sikkerhed og it-arkitektur.
"For det er et marked i stærk vækst, som vi satser på," siger han.
Blandt BI-ydelserne er også, at Ernst & Young kan fungere som kundens part, når det gælder dialog med leverandører om kravsspecifikationer, uafhængig projektleder og lignende.
Læs også:
Sådan implementerer Deloitte BI-løsninger