"Vind en iPad 2".
Sådan kan man i disse dage læse på Forbrugerrådets hjemmeside Taenk.dk. For at deltage i konkurrencen om den populære gadget har Forbrugerrådet dog det kontroversielle krav, at man både skal indtaste sit fulde CPR-nummer og sine kreditkortsoplysninger.
Det har fået telefonerne til at kime og fyldt indbakkerne hos Forbrugerrådet med breve fra sure forbrugere, der mener, at rådet lader hånt om it-sikkerheden, fordi de kræver de personlige oplysninger, som tilmed sendes ukrypteret.
Men det hele er en spøg.
Eller rettere sagt et provokerende forsøg på at gøre danskerne opmærksom på risikoen ved ukritisk at efterlade oplysninger på nettet.
"Vi vil gerne gøre folk opmærksom på, at mange konkurrencer på nettet udelukkende har det formål at hive informationer ud af folk. Så forbrugerne skal være kritiske med, hvem de deler oplysningerne med. Mange ved ikke, at private oplysninger er mange penge værd. Kortoplysninger handles jo for mange penge på nettet. Det er nogle af de budskaber, som vi gerne vil ud med," siger jurist i Forbrugerrådet Anette Høyrup, der sammen med sine kollegaer har fået meget at se til i kølvandet på konkurrencen.
"Telefonerne gløder og emails vælter ind. Det har virkelig bragt sindene i kog, den risiko har vi valgt at løbe i håb om at få vores budskaber bedre ud," siger Anette Høyrup, der lægger vægt på det positive i de mange bekymrede og vrede telefonopkald.
"Det viser jo, at der er mange fornuftige forbrugere derude, som godt ved, hvad man skal dele på nettet. De opkald, vi får, er fra folk, som er så kritiske, at de allerede står af quizzen, når de ser, at vi beder om oplysningerne, så de trykker sig slet ikke videre fra forsiden og ser ikke, at der er tale om en spøg. Når de kontakter os, er de ret vrede på os, men der er flere, som har vendt tilbage og sagt, at det var en god ide," siger Anette Høyrup.
Hverken CPR-nummer eller kontonumre overføres fra deltagernes computer til Forbrugerrådets servere. Det hele sker i et Flash-modul, som sletter data. Forbrugerrådet kan heller ikke se, hvilke informationer, der indtastes, men statistikken viser, at halvdelen af de nuværende 2000 deltagere har indtastet en eller anden form for data. Der valideres ikke på, om CPR-nummeret er gyldigt, så der kan også indtastes 112233-4444. Men alligevel er 1000 personer meget, mener rådet.
"Det vidner om, at der er en hvis villighed til at give sine informationer væk. Så der er et behov for mere information," siger Anette Høyrup.
Vil i lave kampagner på samme måde i fremtiden?
"Nu må vi se om en uges tid, når vi skal evaluere på det, men som udgangspunkt synes vi, at det er lykkedes for os at komme ud med budskabet på en sjov måde."
Forbrugerrådet håber også, at quiz-spøgen kan være med til at råbe de politikere op, der er med til at forme de nye love på området. Ifølge Forbrugerrådet har persondatadirektivet fra 1995 brug for en kraftig opdatering.
Forbrugerrådet oplyser til ComON, at selve præmien, en iPad med 64gb, ikke er en spøg. Konkurrencen kører frem til onsdag i næste uge.