A.P. Møller - Mærsk er stødt på grund med it-problemer.
Det skriver nyhedsbureauet Direkt.
Det er det store opkøb af konkurrenten Royal P&O Nedlloyd, som A.P. Møller - Maersk nu indrømmer har givet anledning til it-problemer.
Det siger de to øverste for A.P. Møller - Mærsks containerrederi, Maersk Line, i et stort interview med shippingavisen Lloyd's List.
De forsøger dog at nedtone problemets omfang.
»Men set i forhold til størrelsen af opgaven har problemerne været relativt små,« siger Knud Stubkjær til shippingavisen.
Der har været mange historier om it-problemer i forbindelse med sammensmeltningen af A.P. Møller - Mærsk og P&O Nedlloyd. Nu er det dog officielt, at der er it-problemer.
»Når der er et problem, der handler om vores kunder, angriber vi det hurtigt,« siger Tommy Thomsen der er skibsreder hos A.P. Møller - Mærsk og sammen med Knud Stubkjær øverste ansvarlige for Maersk Line.