Hvordan får man det bedste kendskab til den modstander, som man står over for? Hvad enten det drejer sig om krig eller blot branding og markedsføring, så er svaret ofte at få hjælp af en overløben repræsentant for modstanderen.
Og det er netop hvad teleselskabet Tele2 har gjort. Anders Hjorth Jensen, tidligere telepolitisk medarbejder hos forbrugernes vagthund nummer, Forbrugerrådet, har siden november sidste år hjulpet Tele2 med at forbedre deres image overfor medier og offentlighed.
I hans tid i Forbrugerrådet var Tele2 netop et af de selskaber, der var flest problemer med. Selskabet kom således ud i massiv stormvejr for et par år siden, da aggressive gadesælgere fra selskabet fik narret folk til at skrive under på abonnementsaftaler. En opførsel, der blandt andet betød at Tele2-sælgerne blev smidt ud af den københavnske metro.
På spørgsmålet om hvad det kan betyde for Tele2's image at have Forbrugerrådets tidligere teletalsmand ved sin side, henviser Tele2-direktør Thomas Nistrup til pr-firmaet Geelmuyden-Kiese. Det er her Tele2 er kunde og Anders Hjorth Jensen arbejder til daglig.
»Vi var kunde før de ansatte Anders og ansættelsen er deres beslutning,« understreger Thomas Nistrup.
Hos pr-firmaet finder direktør Peter Goll det naturligt at Anders Hjorth Jensen bidrager med sin viden om it og tele.
»At Tele2's image er tip-top er noget af det vi hjælper dem med. Med Anders' baggrund er det naturligt at han bidrager med sin viden inden for tele og it,« siger Peter Goll fra Geelmuyden-Kiese til ComON.