Ifølge en ny undersøgelse har næsten halvdelen af den amerikanske befolkning brugt nettet til at træffe store beslutninger inden for de sidste to år. Det skriver den amerikanske nyhedstjeneste ZDNet.
I undersøgelsen blev 2.201 voksne amerikanere spurgt, om internettet spiller en essentiel rolle, når der skal træffes vigtige beslutninger om for eksempel køb af bolig, valg af uddannelsessted eller helbredelse af sygdom.
45 procent svarende til 60 millioner amerikanere kunne svare ja til dette spørgsmål - da den samme undersøgelse blev lavet i 2002 svarede 40 procent ja til det samme spørgsmål.
Ifølge undersøgelsen bruger 21 millioner amerikanere nettet, når de skal træffe vigtige karrierebeslutninger - 17 millioner bruger nettet, når de skal finde skoler og universiteter - 16 millioner bruger nettet, når de skal købe bil eller træffe vigtige økonomiske beslutninger - 10 milllioner bruger nettet, når de skal finde et nyt sted at bo - 8 millioner bruger nettet, når de skal finde et nyt job - og 7 millioner bruger nettet, når de skal finde hjælp til at tackle et alvorligt helbredsproblem.
Pew Internet Group vurderer, at nettets popularitet både skyldes hurtigere bredbåndsforbindelser og bedre indhold på hjemmesiderne.