Optimismen er i højsædet hos internetudbyderen Cybercity efter fremlæggelsen af et 2004-regnskab, som bød på en omsætningsfremgang på knap 100 millioner kroner fra 294 millioner i 2003 til 393 millioner kroner i 2004.
Selskabets administrerende direktør Henrik Clausen er derfor ikke bange for at erklærer at målet i 2005 hedder en halv milliard i omsætning.
»I 2005 vil vi som forventet vil kunne præsentere et positivt samlet resultat for
året, en omsætning på over 500 mio. kr. og en vækst, som igen vil være på mere end
30 pct. Det markerer, at vi nøje har fulgt vores strategi og levet op til det, vi har
kommunikeret til omverdenen,« siger Henrik Clausen.
Cybercity er en af udfordrerne til TDC på bredbåndsmarkedet og her oplevede selskabet en kundefremgang i første kvartal af 2005. I dag har Cybercity omkring 90.000 ADSL-kunder mod 77.224 kunder ved årsskiftet. Og Henrik Clausen er optimistisk også på denne front i resten af 2005.
»Efter første kvartal af 2005 kan vi se, at vi vokser hurtigere end resten af markedet, idet vi har stået for næsten 20 procent af den samlede vækst. Det svarer til, at hver femte nye bredbåndskunde har valgt Cybercity. Samtidig vælger flere og
flere danskere også at blive telefonikunder hos os, hvilket styrker forventningerne til
2005 yderligere,« siger Henrik Clausen.