Responsfabrikken skyder nu gang i den globale udrulning. Det sker med et brasiliansk datterselskab, som skal være spydspids i Sydamerika.
Det skriver Børsen. I spidsen af satsningen står Preben Damgaard, Jesper Balser og Peter Warnøe. Damgaard og Balser var i sin tid med til at stifte Navision. De tre købte sig for otte måneder ind i Responsfabrikken, der producerer og driver mobilportaler.
Satsningen i Brasilien er et Joint venture sammen med et af verdens største reklame- og mediebureauer, Inter Public Group (IPG). De to joint venture-partnere ejer hver 50 procent af det nye selskab.
Målet er, at bruge selskabet til starte udrulning i resten af Sydamerika.
»Vi er ikke gået ind i Sydamerika, fordi det er billigt, eller fordi vi har de rette kontakter. Det har vi også. Men vi etablerer os, fordi der er nogle rigtig gode forretningsmuligheder i Brasilien,« siger Preben Damgaard til Børsen.
Han slår samtidig fast, at Responsfabrikken ikke neddrosler den europæiske offensiv.
»Vi har penge nok i Responsfabrikken til at gå ind i et eller to større europæiske lande, og ingen af os har tilkendegivet, at vi ikke er klar med yderligere kapital, hvis der skulle blive behov for det,« siger Preben Damgaard.
Responsfabrikkens mål er i løbet af et år at få en omsætning i Brasilien, som er større end den danske. Og det skulle der være gode muligheder for, med en befolkning på 195 millioner, hvoraf 70 millioner er mobilabonnenter.