Med den nyligt lancerede virale film, "Oliver og Geden", indeholdende den eftertragtede singlefyr Oliver Bjerrehuus, placerer firmaet buzzanova sig som de nye frække drenge på reklameverdenens legeplads.
»Det skal være mere interessant for forbrugeren at modtage reklamebudskabet. Branchen har længe trængt til nye iltapparater og fornyelse, og viral marketing er vejen frem,« siger Karim Stoumann, der er partner i buzzanova.
Gennem de senere år har viral og buzz markedsføring , som den digitale "word of mouth", gået sin sejrsgang i lande som USA, England og Tyskland. Viral og buzz er brugerdefineret markedsføring - en udtryksform som hellere vil underholde end at påtvinge forbrugeren et mere direkte reklamebudskab, og som kun kan lade sig gøre gennem online-medier.
Viral og buzz markedsføring kan både fungere som et supplement til en traditionel markedsførings-kampagne, eller det kan stå alene. Herhjemme har virksomheder som 3, TDC, DSB, Politiken, Sonofon, Maconomy, Berlitz, Ford og IKEA benyttet sig af viral markedsføring
Tabloidavisen APN udgives af mediehuset ncom publications, der opererer inden for it-, finans-, og underholdningsindustrien, og som i øjeblikket er ved at positionere sig som Danmarks førende digitale mediehus.
Foruden APN står ncom publications også bag medier som fodboldmagasinet Forza, mandemagasinet Gear, erhvervs-tv-stationen Stox, IT-avisen ComON, it-forhandlerbladet CRN og Apple-nyhedssitet Mediamac.