Derfor crasher lufthavne og it-systemer:Opdatering fra Crowdstrike har ramt Microsofts systemer i hele verden

Carlsberg i luften med egen TV station

Europamesterskabet i fodbold var startskuddet til, at bryggeriet Carlsberg gik på nettet med deres egen TV station for ølglade fodboldfans.

Bryggeriet Carlsberg er gået i luften med deres egen TV kanal på nettet. På adressen www.partofthegame.tv kan fodboldfans og øl-entusiaster følge med i Euro 2008 og resten af fodboldverdenen.

Det er naturligvis det igangværende europamesterskab i bold, hvor Carlsberg er hovedsponsor, der er det store hit på sitet, men kanalen skal efter planen fortsætte efter den 29. juni, når det sidste fløjt er fløjtet i EM-finalen.

»Part of the Game TV er et eksperiment. Vi har ingen undersøgelser og intet belæg for at kunne vide, det bliver en succes«, fortæller Carlsbergs sponsorchef Keld Strudahl til ComON og forklarer, at selvom sitet 'kun' indtil videre har 10-15.000 unikke besøgende dagligt, så betrager man opstarten som vellykket, da målinger viser, at brugerne i gennemsnit spenderer omkring en halv time på web-stationen. Carlsberg har foreløbigt ikke gjort noget særligt for at markedsføre sit ny fodbold-dedikerede TV, men valgt at holde fokus på EM.

Keld Strudahl fortæller, at visionen er at skabe en slags YouTube for fodboldfans, med mulighed for at lave profiler som man kender det fra FaceBook, MySpace m.fl.

På Partofthegame TV finder man indtil videre hele syv web-tv kanaler, men om alt går vel, vil man udvide med flere - gerne lokale.

De syv foreløbige kanaler er som følger:

EURO 2008 - Med Carlsberg til EM i Schweitz og Østrig. Sponsorkanalen med konkurrencer, reklamer, etc.

HIGHLIGHTS - De største øjeblikke og de underligste episoder.

SPOTLIGHT - Tager seerne med bag scenen og fokuserer på alt det, der foregår i kulissen.

MY PASSION - Hvor brugerne kan dele deres kæpheste. Reklamere for en fanklub eller vise billeder af Liverpool-tatoveringen eller kindkysset af Ronaldinho.

THE SUPPORT - Beskriver livet og atsmosfæren blandt fans'ene.

THE MATCH - Gode historier og highlights fra kampene.

ON TOUR - Med de mest trofaste fans på tour.

Partofthegame TV har i øjeblikket 4 fastansatte journalister og drives af samarbejdspartneren Brandzation, der er stiftet på fifty-fifty basis af veletablerede Bastard Film og New Media Bureau'et In2media







Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere