Bryggeriet Carlsberg er gået i luften med deres egen TV kanal på nettet. På adressen www.partofthegame.tv kan fodboldfans og øl-entusiaster følge med i Euro 2008 og resten af fodboldverdenen.
Det er naturligvis det igangværende europamesterskab i bold, hvor Carlsberg er hovedsponsor, der er det store hit på sitet, men kanalen skal efter planen fortsætte efter den 29. juni, når det sidste fløjt er fløjtet i EM-finalen.
»Part of the Game TV er et eksperiment. Vi har ingen undersøgelser og intet belæg for at kunne vide, det bliver en succes«, fortæller Carlsbergs sponsorchef Keld Strudahl til ComON og forklarer, at selvom sitet 'kun' indtil videre har 10-15.000 unikke besøgende dagligt, så betrager man opstarten som vellykket, da målinger viser, at brugerne i gennemsnit spenderer omkring en halv time på web-stationen. Carlsberg har foreløbigt ikke gjort noget særligt for at markedsføre sit ny fodbold-dedikerede TV, men valgt at holde fokus på EM.
Keld Strudahl fortæller, at visionen er at skabe en slags YouTube for fodboldfans, med mulighed for at lave profiler som man kender det fra FaceBook, MySpace m.fl.
På Partofthegame TV finder man indtil videre hele syv web-tv kanaler, men om alt går vel, vil man udvide med flere - gerne lokale.
De syv foreløbige kanaler er som følger:
EURO 2008 - Med Carlsberg til EM i Schweitz og Østrig. Sponsorkanalen med konkurrencer, reklamer, etc.
HIGHLIGHTS - De største øjeblikke og de underligste episoder.
SPOTLIGHT - Tager seerne med bag scenen og fokuserer på alt det, der foregår i kulissen.
MY PASSION - Hvor brugerne kan dele deres kæpheste. Reklamere for en fanklub eller vise billeder af Liverpool-tatoveringen eller kindkysset af Ronaldinho.
THE SUPPORT - Beskriver livet og atsmosfæren blandt fans'ene.
THE MATCH - Gode historier og highlights fra kampene.
ON TOUR - Med de mest trofaste fans på tour.
Partofthegame TV har i øjeblikket 4 fastansatte journalister og drives af samarbejdspartneren Brandzation, der er stiftet på fifty-fifty basis af veletablerede Bastard Film og New Media Bureau'et In2media