I en pressemeddelelse, der strutter af stolthed, oplyser en dansk dot-com, at den nu efter fire år er nået forbi de grimme røde tal på bundlinien. Kapow Technologies årsregnskab for 2001-2002 viser et resultat på 600.000 kroner skrevet med sort.
Resultatet kommer af en omsætning på 13 millioner kroner i det forløbne år. En formentlig ikke ubetydelig engangsindtægt kom fra Kapows salg af sin e-markedsplads. Den købte Danske Bank for et ukendt beløb.
Men Kapow tilskriver også det positive resultat, at virksomheden har trimmet sin organisation og fået udgifterne under kontrol. Det var tiltrængt. I forrige regnskabsår havde Kapow et underskud på 23 millioner kroner på bundlinien og en omsætning på tre millioner kroner.
Siden frasalget af e-markedspladsen har Kapow fokuseret sin forretning på udvikling og salg af sit softwareprodukt, RoboSuite. Det er målrettet udbydere og indsamlere af indhold på nettet.
Kapow betegner sin kundedatabase som beskeden, men understreger samtidig, at den tæller store kunder som TDC, Schultz og Danske Bank. Planen er at få flere kunder i hus i Kapows kommende regnskabsår.
- Alle større virksomheder og organisationer herhjemme, private såvel som offentlige, har presserende opgaver indenfor systemintegration og udvikling. Jeg tør godt garantere opmærksomhed på os i den forbindelse i efteråret, så vi skal nok blive set og hørt, siger Kapows administrerende direktør, Stefan Andreasen.
Kapow består af 19 medarbejdere og har til huse i Hørsholm nord for København.