Fra den 11. december får alle PlayStation 3-ejere gratis adgang til den virtuelle 3D-verden Home. I bedste Second Life-stil har Sony forsøgt at skabe en verden hvor spillerne kan oprette en avatar, indrette et hus og kommunikere med tekst og voice-chat samt naturligvis spille med eller mod hinanden.
Efter den lukkede betatest af Home åbner Sony nu får en åben betatest, hvor alle kan deltage. Det sker ved at downloade programmet gennem XrossMediaBar i PS3, det eneste krav er en bredbånds-forbindelse og en konto hos PlayStation Network.
Sony vil tilbyde forskellige temaverdener til Home. En af de første temaverdener er Far Cry 2, senere kommer også spil som Uncharted: Drake's Fortune, Motorstorm, Warhawk og SOCCOM.
Firmaer har også mulighed for at oprette deres egen temaverden i Home. Fra starten deltager blandt andet Diesel, som sælger virtuelle beklædningsgenstande, og Red Bull, der inviterer til en tur i cockpittet i sit eget fly.
Ligne Roset leverer møbler til det virtuelle hus og Paramount Pictures skal bruge Home til at markedsføre sine seneste film - ikke mindst den kommende filmaterisering af kult-tegneserien Watchmen.
En Club-funktion giver mulighed for at medlemmerne kan oprette deres lukkede fællesskab med andre brugere. Det er dog ikke gratis at oprette en klub - ligesom der skal betales for flere af de andre funktioner og indholdstyper i Home.