I denne uge afvikler IMMA i Nakskov MediaCamp 2002 med deltagere fra alle landets multimediedesignuddanelser. 14 hold ankom i går til Nakskov, hvor de den kommende uge skal konkurrere om det bedste bud på Gateway North - Femerforbindelsens landfæste.
Der lægges op til at tænke stort, visionært og kreativt. Gateway North skal gerne være en arkitektonisk attraktion på højde med Operahuset i Sidney og Golden Gate. En port, der mentalt og fysisk forbereder en på ankomsten til Norden. Nordens kultur, historie og værdier skal formidles via arkitektur og oplevelser.
Ud over at være en arkitektonisk seværdighed kan Gateway North f.eks. rumme et kulturcenter med muligheder for koncerter, udstillinger og teater og/eller forbindes med ferieby og lystbådehavn. MediaCamp skal udmunde i de første bud på visualiseringen af Gateway North.
Alle forslag præsenteres fredag d. 1. marts og de bedste bud præmieres for 35.000 kr.
Udover konkurrencen vil MediaCamp indeholde en række foredrag samt finaleshow og fest.