De afgående Jubii-stiftere, Martin Thorborg og Henrik Sørensen, har sat navn på de personer, der skal efterfølge dem som ledere af Jubii. Henrik Sørensen afløses som administrerende direktør af den 37-årige Peter Lundsgaard, der er hentet hos Panasonic, mens marketingdirektør Martin Thorborgs ansvarsområder fordeles mellem den ny administrerende direktør og en håndfuld nuværende Jubii-folk.
Det er de herrer Sørensen og Thorborg selv, der har fundet deres afløser.
»Det var væsentligt for os at finde en person, der havde erfaringerne, den rigtige indstilling samt viljen til at bevare Jubii's unikke kultur,« siger Martin Thorborg.
Peter Lundsgaard kommer fra et længere karriereforløb hos elektronikgiganten Panasonic, hvor han i egenskab af bl.a. marketingdirektør har slået sine folder i godt et årti. Senest i det europæiske hovedsæde i Tyskland. Desuden har Lundsgaard haft en enkelt toårig afstikker til konkurrenten Thompsons skandinaviske hovedsæde i Sverige.
Han betegner stillingen hos Jubii som en af sit livs største og mest spændende udfordringer.
»Jeg ser muligheder i at lade folk tage de nødvendige chancer, da jeg mener, at det er forudsætningen for reel udvikling. Jubii's fanden-i-voldske traditioner passer mig fint, og jeg har stor respekt for det fremadrettede og stærkt løsningsorienterede arbejde, som firmaet har gjort sig til eksponent for i de internationale opgaver indenfor Lycos Europe. Mit mål er at fastholde en dynamisk udvikling og frem for alt undgå stilstand,« fastslår Peter Lundsgaard.
Peter Lundsgaard overtager roret på Jubii den 1. oktober. Afgående direktør Henrik Sørensen vil herefter stå til rådighed som ekstern konsulent, ligesom Martin Thorborg fortsætter sit arbejde i Jubii's bestyrelse.