Problematikken om privatliv og anonymitet på nettet er et evigt diskussionsemne, men måske er diskussionen ligegyldig.
Flere nye tjenester prædker et helt andet syn på privatliv.
Flere af tjenesterne gør det simpelthen muligt at dele stort set hele en brugers browserhistorik for alle andre eller for en lukket gruppe venner.
Det er tjenester som Dscover.me, Voyurl og SiteSimon.com, der alle har sat sejl på det seneste.
Firmaerne opererer med begrebet "at dele sin clickstream". Altså en betegnelse for vise alle de museklik, som en bruger foretager.
"At dele alle sine klik er det naturlige skridt videre i forhold til det, vi har set sket på nettet de sidste par år," siger Demetri Karagas til ABC News.
Han er medstifter af SiteSimon og hentyder til, at mange mennesker er blevet introduceret til et mere socialt net med Facebooks fremgang.
Hos SiteSimon kan man for eksempel opsætte tjenesten til i realtid at fortælle omverdenen om de ting, man køber på Amazon, eller de videoer man ser på YouTube. Man kan også vælge, at det kun er en lukket gruppe venner, der har lov til at kigge med, og brugeren kan også udpege hjemmesider, som aldrig skal dele brugerens bevægelser på dem, hvis der er enkelte interesser, han ikke ønsker at dele med nogen.
Der er indbygget et konkurrenceelement, så personer, der "opdager" nye sider og tjenester først, får points. På den måde mener skaberne, at sider som SiteSimon er med til at give en rigere oplevelse på nettet, og så har tjenesterne også den indbyggede fordel, at den konstante registrering kan give brugeren selv et klart billede af, hvor meget tid han rent faktisk bruger på at lede efter sjove kattevideoer eller andet tidsspilde.
Hos en af konkurrenterne, Dscover.me, er der taget mere højde for privatlivet, og tjenesten deler kun bevægelser på 100 foruddefinerede hjemmesider, før brugeren selv begynder at tilføje flere.
Men uanset hvordan tjenester sammensætter deres tilbud, så er det næppe alle, der vll lege med.
Ifølge Alice Marwick, der forsker i sociale medier hos Microsoft Research siger til ABC, at der nok vil være en lille gruppe folk, der kan se fordelen i at dele alle deres vaner på nettet og få deres adfærd registreret, men at den typiske netbruger ikke kan se nogen fordel i klik-deling.