Amerikanske GE Money Bank havde store forventninger til deres kreditkort Morecard, da det sidste efterår blev lanceret i Danmark. Det blev udråbt til en ny stor konkurrent til dankortet. Men i stedet for at blive en succes, er MoreCard nu endt som et flop, fremgår det af ComONs søstermedie internet-tv-stationen Stox.dk.
GE Money Bank, der er ejet af verdens næststørste selskab General Electric, forudså, at 15.000 danskere inden jul sidste år ville bruge kortet. Men her et halvt år efter jul, har kun 8000 danskere taget MoreCard til sig.
»Vi har måtte sande, at det er en langt mere træg proces, siger Salgs- og Marketingsdirektør for GE Money Bank,« Ralph Cadan til tv-stationen Stox.dk
Ifølge direktør i konsulentvirksomheden MyBanker Elisabeth Arendt skyldes fiaskoen, at GE Money Banks reklamekampagne simpelthen ikke har været god nok.
MoreCard er et såkaldt cash-back-kort, hvor kunderne får tilbagebetalt 1 procent af det beløb, de køber for. Kortet er baseret på MasterCard og kan derfor bruges 22.000 steder alene i Danmark.