Alm. Brand Koncernen har købt 15 procent af aktierne i firmaet NetPosten A/S, der driver en finansiel avis på Nettet. De resterende aktier i NetPosten A/S kontrolleres af direktør Martin Lykke.
Sammen vil de to firmaer skabe Danmarks største erhvervs- og finansavis på Nettet. NetPosten har ifølge en pressemeddelelse 6000 daglige abonnenter på sin finansielle online-avis, men det tal ventes mangedoblet.
Midlet er blandt andet Alm. Brands aktiespil, der sidste år havde over 125.000 deltagere. Spillet relanceres i midten af januar i samarbejde med TV2.
- For NetPosten betyder denne samarbejds- og investeringsaftale med Alm. Brand, at der for alvor bliver sat skub i den positive udvikling, som vi allerede er inde i. Aftalen sikrer, at vi lynhurtigt kan nå ud til et meget stort publikum. Vi havde allerede bidt os fast som en del af det danske mediebillede. Nu bliver den del forhåbentlig noget større, siger direktør Martin Lykke, NetPosten A/S.