Nyt teleankenævn drukner i klager

Klagerne strømmer ind til det nyoprettede Teleankenævn. På kun to uger har nævnet modtaget mere end 700 klager over primært fire unavngivne teleselskaber.

Det nye Teleankenævn, der åbnede den 25. juli, nærmest drukner i klagesager, skriver Berlingske Tidende. Nævnet har på kun to uger modtaget hele 700 klager fra telekunder der føler sig dårligt behandlet af deres teleselskab. Til sammenligning modtog Forbrugerstyrelsen, der tidligere var stedet man henvendte sig, kun knapt 650 telerelaterede klager i hele 2001.

Hos Teleankenævnet er man overbevist om, at de overraskende mange klager skyldes at det er blevet nemmere at klage. Tidligere skulle man klage flere forskellige steder hen, hvis man var utilfreds med sit teleselskab. I dag varetages alle klager af Teleankenævnet.

»Men det ændrer ikke ved, at mange kunder oplever, at de har problemer med deres teleselskab,« siger sekretariatsleder i Teleankenævnet, Marianne Bundgaard, til avisen.

De hyppigste klager kommer fra kunder der bliver ved med at modtage regninger for opsagte abonnementer. Samt kunder, der bliver tilmeldt teleselskaber uden deres viden.

Ifølge Teleankenævnet er det primært fire teleselskaber, der klages over. Men nævnet vil endnu ikke sætte navn på dem. På sigt vil der dog blive offentliggjort statistikker over, hvor mange klager hvert enkelt teleselskab modtager, lover nævnet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere