HP lancerede i går en række nye tiltag, produkter og løsninger, der ifølge producenten skal hjælpe SMB-virksomhederne med at få vind i sejlene igen. Samtidig er det et forsøg på at få tilkæmpet flere kunder på netværksmarkedet og dermed vriste markedsandele fra ærkerivalen Cisco.
De nye produkter, heriblandt servere og switche, er specielt målrettet de små virksomheder (i HP-termer virksomheder med under 100 ansatte), mens de lancerede infrastruktursløsninger er lavet med øje på mellemmarkedet (mellem 100-999 ansatte).
Et eksempel er løsningen HP Business Risk Mitigation, der, med de seneste mange naturkatastrofer in mente, skal gøre virksomhederne bedre i stand til at genoprette og beskytte data.
»Vi er de eneste, der er i stand til at adressere smb-virksomhedernes udfordringer på en unik, integrerende måde,« lød det fra HPs globale marketing og strategichef, Lisa Wolfe, på pressekonferencen, der blev holdt i Geneve.
Hvori det unikke ligger, forklarede hun med HPs brede produktportefølje, samt at producenten nu har fået indbygget en Business Intelligence-løsning i producentens AppSystem portefølje.
Yderligere vil HP tilbyde en række finansielle programmer til de kreditstramningsplagede SMB-virksomheder, så finansieringen ikke er en hindring for at få fat i HP-løsningerne.
Dagen blev desuden brugt på at understrege HPs store tiltro til cloudfremtiden og producentens ønske om at få kanalen med på vognen.