Nykredit tog topprisen, da de bedste online reklamekampagner blev kåret på DIA09 i går aftes.
Nykredit-reklamen, som havde placeret en golf-bane på Højbro Plads i København, havde ifølge dommerne "begavet mediesamspil, virale aktiviteter, fiktive begivenheder og overraskende events i det virkelige liv."
Nykredit Street Masters-reklamen er udviklet af bureauet ClubViral og Patchwork Group og GoViral har taget sig af den virale spredning på nettet. Hele kampagnen kan ses her.
Udover Årets Internet Award blev der uddelt ni andre priser til følgende online reklamekampagner:
Effektpris, søgeord: Bruun Rasmussen: Bruun Rasmussen Online Auktioner - Long Tail
Effektpris, medievalg: Dansk Retursystem: Dåsemissionen
Bannerprisen: Jyllands-Posten Relancering af Erhverv & Økonomi
Kampagnesiteprisen: TDC Mobil: Nå mere
Cross Media prisen: Nordisk Film: Rejsen til Saturn
Årets mediebureau: Initiative Universal Media
Årets Search marketing Bureau: Outrider
Årets kreative bureau: Atmosphere Copenhagen
Publikumsprisen: Danske Bank: Pengeby
Det er FDIM og Huset Markedsføring der står for prisuddelingen.
Internetannoncering er vejen frem, viser statistikken: I alt blev der i 2008 omsat for 2,9 milliarder kroner på internetannoncering, hvilket er en stigning på 17 procent i forhold til året før.