"Sær" Seinfeld-kampagne skal gøre Vista populær

De færreste forstår Microsofts første tv-reklamer med komikeren Jerry Seinfeld, men ikke desto mindre postes der 300 millioner dollars i kampagnen.

Efter at den første tv-reklame med komikeren og 90'er-ikonet Jerry Seinfeld gik i luften i slutningen af sidste uge, har Microsoft måttet lægge ører til næsten udelukkende beske kommentarer til kampagnens bærende fundament: en form for humor, som af selv de mest postive bliver betegnet som sær.

Reklamen, der kan ses her, viser Seinfeld hjælpe Bill Gates med at købe sko i en lavprisbutik. Det komiske klimaks i det 90 sekunder lange reklameindslag nås, da parret forlader butikken, og Seinfeld spørger Bill, om der ikke snart kommer computere, som man kan spise.

"Hvis ja, så givet et eller andet tegn - juster dine underbukser" siger han, hvorpå Bill Gates tilsyneladende vrikker sine underbukser lidt bedre på plads.

Reklamen er ifølge Bill Veghte, der er Microsofts topchef for Windows, lavet for at bryde isen og den skal være forløber for flere kommende reklamer, hvor der sættes spot på "magien" i Vista snarere end de mange praktisk fordele, som folk antages at kende rigeligt til i forvejen.

I alt poster Microsoft 300 millioner dollars i reklamekampagnen, der også indeholder helt andre elementer: I store varehuse i USA har Microsoft fået anbragt eksperter hvis eneste opgave er hjælpe forbrugerne til at få en bedre oplevelse i forbindelse med køb af ny computer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere