Selv om Facebook og Myspace har snuppet en stor del af online brugerne, så er der en grund til at slække på ambitionerne. Tværtimod.
Sådan tænker man hos det danske musiksite Soundvenue.com, der netop har relanceret siden og nu selv peger på sine funktionaliteter design, som noget, der kan måle sig med Facebook og andre højtprofilerede communities.
Hos det danske musiksite er man godt klar over, at især Facebook går sin sejrsgang iøjeblikket som hele landets forsamlingshus på nettet. Men det efterlader stadig plads til sider som Soundvenue.
»Vi tror på meningsbårne fællesskaber. Det er vigtigt at mødes, og på nettet er det vigtigste for et succesfuldt fællesskab, at der er noget at mødes om. Med det nye Soundvenue.com er musikken og oplevelserne omkring musikken i centrum. Vi har valgt at fokusere på tre hovedspor: 'People', der omfatter fællesskabet og aktiviteterne omkring det, 'Opinion', der tegner profilen og redaktionens skarpe udvalg, og 'Play', der understøtter helhedsoplevelsen med videoreportager og mulighed for at høre den musik, der bliver skrevet om«, forklarer Jesper Vestergaard, digital media director ved WeMadeThis, der har udviklet det nye Soundvenue.com.
Brugerne på Soundvenue.com kan i fremtiden knytte sig til events og koncerter i kalenderen, special-designe deres nyheds-feed, knytte venskaber med andre brugere, uploade billeder og kommentere på alt indhold.
Det kreative bureau WeMadeThis udvikler Soundvenues nye website og webbureauet Limestone har stået for programmeringen.
Besøg Soundvenue her.