Programmet giver virksomheder, organisationer og systemintegratorer mulighed for at udvikle billigere arbejdsgange med elektroniske formularer (eForms) baseret på Adobes PDF (Portable Document Format). Med programmet kan brugeren tilføje, korrekturlæse, kommentere, digitalt signere, gemme og videresende eForms og blanketter, som er oprettet i Acrobat 5.0.
Brugerne kan anvende eForms, som er oprettet i Acrobat 5.0, uanset om de arbejder i mindre grupper eller i organisationer med flere tusinde medarbejdere rundt om i verden. Formularerne kan udfyldes både lokalt eller via en browser.
Når formularen er udfyldt, kan brugeren køre stavekontrol, signere formularen digitalt og gemme en kopi til sig selv. Informationen i formularen kan siden integreres med en database og bearbejdes i en række forskellige formater, herunder XML.
Acrobat Approval fås i engelsk version til Windows 95 OSR 2.0, Windows 98, Windows NT® 4.0 med service pack 5 eller 6, Windows ME og Windows 2000 samt Macintosh OS 8.6, 9.0.4 og 9.1.
Programmet kan i første omgang kun købes via Adobes forhandlere, men inden for kort tid vil programmet også kunne købes via elektronisk download på www.adobe.dk.