Interaktiv kundeservice hos IKEA

IKEA åbner op for interaktiv kundeservice, hvor kunderne kan få svar på de fleste spørgsmål døgnet rundt.

Venlig kundeservice der aldrig har lukket. Det lyder næsten for godt til at være sandt, men ikke destro mindre så er det hvad IKEA netop har lanceret. Interaktive Anna er klar til at svare på spørgsmål i 11 lande.

Ulastelig klædt i t-shirt, blå øjne der matcher logoet og med hovedet lidt på skrå sidder Anna klar til at hjælpe IKEAs kunder på alle tider af døgnet. Den interaktive jente lytter forstående til spørgsmål og svarer prompte på de ting, hun er kodet til at kunne svare på - enten ved at svare direkte eller ved at vise et link med svaret.

»Med 'Spørg Anna' får kunden et hurtigt og effektivt svar på sine spørgsmål,« siger IKEAs PR- og kommunikationschef Annette Buck.
»Har man for eksempel spørgsmål om møbler, får man straks svar med billede, mål, materialer og pris. Det er betydeligt mere brugervenligt end traditionel telefonservice, hvor man eksempelvis ikke man se møblet.«

Målet er klart: »Anna skal gerne blive kundens bedste ven på nettet,« fastslår Annette Buck.

Og Anna er ikke sådan til at slå ud af kurs. På spørgsmålet: 'Jeg mangler tre skruer til en reol, jeg har købt', henviser hun kækt til IKEAs kontaktcenter som, ifølge Anna, med fornøjelse vil hjælpe. Samme respons får man på forespørgsel på slumretæppe til katte.

IKEA forventer at reducere antallet af telefoniske henvendelser med 15 procent og emails med 50 procent efter implementeringen af Anna. Indtil videre er Anna klar til at hjælpe kunderne i 11 lande på otte forskellige sprog, og på sigt er det meningen at hun skal arbejde i alle 44 lande som IKEA er repræsenteret i.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere