Infonizer, der leverer væg til væg løsninger til bilbranchen, skal i et tæt samarbejde med Microsoft videreudvikle virksomhedens it-løsning til bilforhandlere.
Steve Ballmer, der er administrerende direktør for Microsoft, kundgjorde aftalen på Microsoft's Worldwide Partner Conference i Boston i sidste uge, hvor tre andre udenlandske firmaer også er blevet udvalgt af Microsoft.
En del af aftalen indebærer, at Microsoft fremover markedsfører Infonizer's it-løsning, der kommer til at gå under navnet "Dealer Management System for Microsoft Dynamics AX."
Henrik Nielsen, der er strategisk salgschef i Infonizer fortæller:
»I dag køber folk ikke kun software, men kompetencer. Bilindustrien er verdens største industri. Det er et område, der kræver kræfter at viderudvikle. Og de kræfter har Microsoft, derfor bejlede vi til virksomheden.«
Henrik Nielsen forventer, at kundemassen bliver større
nu, hvor Microsofts brand er knyttet til virksomheden.
»For tiden har vi cirka fem kunder, men set i lyset af at vi kun har eksisteret i et år, så er vi stolte over antallet af kunder. ERP-området er jo kendt for en masse konkurrence. Men lige nu er der mange bilforhandlere, der sidder med gamle it-systemer. Så der er en oplagt mulighed for at løfte opgaven,« beretter Henrik Nielsen.
Ifølge Henrik Nielsen er én af grundene til, at Microsoft har udvalgt Infonizer frem for andre, funktionaliteten i Infonizer's globale løsning til autoforhandlere.
Han fortæller, at det er en løsning, der bygger på over 100 års tilknytning til automobilbranchen, da Infonizer indgår i Nellemann koncernen.
Infonizer holder til i København og beskæftiger på nuværende tidspunkt otte medarbejdere.