Ballmer: Vi vil overraske forbrugerne

En selvkritisk Microsoft-chef erkender, at Microsoft skal blive bedre til at udvikle produkter, som overrasker forbrugerne - ligesom konkurrenter fra Apple og Google gør det.

Microsoft skal blive mere populær blandt forbrugerne, og det kræver, at firmaet forbedrer sig på et helt bestemt område - nemlig overraskelsesmomentet. Sådan lyder udmeldingen fra softwaregigantens administrerende direktør, Steve Ballmer.

På den årlige Worldwide Partner Conference i Houston, Texas, blev Ballmer spurgt, hvorfor Google og Apple blev opfattet som mere cool end Microsoft.

»Vi bliver nødt til at overraske folk. Og det tror jeg, at vi vil,« lød svaret fra Microsoft-bossen, der erkender, at man endnu ikke har præsteret nok på dette område.

»Vi har ikke overrasket folk så meget, som vi skal, for at kunne ride med på cool-bølgen«.

Ballmer blev ligeledes spurgt, om Microsoft har tænkt sig at ændre forretningsmodel, så den i fremtiden bliver baseret på online-annoncer. Her er svaret ifølge Microsoft-bossen både ja og nej.

»Jeg bliver spurgt, om vi forsøger at kassere de nuværende forretningsmodeller for at have blot én annonce-baseret model, og svaret er nej. Forsøger vi at skabe en annonce-model i tillæg til de andre? Selvfølgelig,« sagde Ballmer og understregede, at sådan et tiltag ikke sker i løbet af en nat.

Microsoft-bossen udtrykte sin tilfredshed med det forgange år og fremhævede blandt andet, at der indtil videre er blevet aktiveret mere end 140 millioner Vista-licenser på verdensplan.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere