Teleselskabet Telia har netop aflagt sit kvartalsregnskab, og trods en beskeden kundetilgang tjener selskabet gode penge.
»Det første halvår af 2006 har vi brugt til at forbedre vores interne processer og fokusere på værdien af den enkelte kunde i stedet for blot på at øge antallet af kunder. Det forklarer den stærke vækst i resultatet og omsætning samtidig med en begrænset ændring i kundetallet,« siger økonomidirektør i Telia Danmark, Svend Thomsen.
Omsætningen steg med 12 procent til 1,6 milliarder kroner sammenlignet med 1,4 milliarder kroner i samme kvartal året før. Derudover viser Telia stadig vækst i indtjeningen. Resultatet blev på 81 millioner kroner sammenlignet med et underskud på 79 millioner kroner i samme kvartal sidste år.
Antallet af bredbåndskunder er steget med 16.000 i forhold til andet kvartal 2005. Der har dog samtidig været en mindre tilbagegang i både mobilkunder og fastnetkunder i den seneste periode.