En ny reklamekampagne med en meget personlig vinkel skal overbevise wintel-brugerene om at skifte side. Da Apple lancerede deres første Apple Store butikker skete det under slogan'et "5 down, 95 to go" - med hentydning til, at Apple stadig "mangler" at erobre 95 pct. af pc-markedet.
Siden har Steve Jobs udtalt, at Apple aldrig før har oplevet en så markant interesse fra Windows-brugere. Og nu har de så taget hul på en omfattende kampagne med det ene formål at overbevise wintel-brugere om, at det er nemt og fordelagtigt at skifte til en Apple-maskine med Mac OS X.
Kampagnen kommer til at løbe sideløbende på TV og i publikationer som Time og Newsweek under overskriften "Real People". Modsat tidligere reklamer som f.eks. Think Different kampagnen bruges der ganske almindelige, og tilmed "ægte", mennesker til at fortælle deres personlige historie om hvordan og hvorfor de skiftede fra Windows til Mac OS.
Reklamerne er således meget simple. En person på en hvid baggrund der fortæller om sit skifte til Mac. - Og så reklameres der for adressen: www.apple.com/switch, hvor Apple viser alle de otte TV-spots der er lavet, samt forklarer Windows-brugere hvor nemt det er at skifte.
På siden går man således i detaljer med hvordan man kopierer email-indstillinger, palm-dokumenter, adressebøger, office-dokumenter, regnskaber osv.
Link: