Telias kabel-tv og bredbåndsselskab, Telia Stofa, har netop rundet kunde nummer 100.000 på StofaNet bredbånd, skriver de i en pressemeddelelse. Dermed sidder selskabet ifølge egne oplysninger på omkring 20 pct. af landets private bredbåndsbrugere. Ifølge selskabet, der leverer kabel-tv til 600.000 husstande i Danmark, er det blandt andet den forbrugsafregnede abonnementsform, der har sat skub i væksten.
»Mange mennesker er via jobbet så vant til hurtigt internet, at de mister tålmodigheden, når de sidder hjemme med de langsomme 56K- eller ISDN forbindelser. De vil også have kvalitetstid på nettet på hjemmecomputeren, og derfor rammer vi formentlig helt rigtigt med vores bredbånds-tilbud,« siger Ole Simonsen, administrerende direktør i Telia Stofa.
Afregningsformen Flexrate er anderledes opbygget end de fleste andre bredbåndsprodukter på markedet, idet man betaler forbrugsafregnet alt efter behov - og det appellerer ifølge selskabet i høj grad til bredbåndsbrugerne.
»Hvis man for eksempel sammenligner hastighed og priser på forbrugsafregnet bredbånd fra Telia Stofa med tilsvarende produkter fra konkurrenterne, så er vores bredbånd - som vi ser det - langt det bedste tilbud på bredbånd til familien Danmark, fortæller Ole Simonsen.
Telia Stofa forsyner omkring 600.000 kabel-tv kunder i Danmark, men for at få adgang til bredbånds-løsningen skal den enkelte antenne- eller boligforening have en teknisk udbygning - en såkaldt returvejsløsning, der giver tilladelse til datatrafik i begge retninger. Tv-signaler kræver f.eks. kun trafik i én retning.