Reklamemuligheder i Web 2.0

Et internet baseret på brugerskabt indhold åbner nye veje for marketing, hvis virksomhederne forstår at forandre deres strategier.

Selv om Wikipedia og lignende tjenester på nettet aktivt afviser kommercielt brug, så betyder det langt fra, at der ikke er potentiale for marketing i Web 2.0. Tricket er at få brugerne til at skrive positive indlæg om virksomhedernes produkter.

Et indlysende sted til den praksis er nettets mange blogs, vurderer Mikkel Sørensen, software-ansvarlig i konsulentfirmaet Actics, der rådgiver virksomheder om blandt andet marketing i Web 2.0.

Men blogosfæren er mistroisk overfor reklamer og situationen, hvor en stemme repræsenterer kommercielle interesser. Der er derimod tillid overfor almindelige brugere, så det er optimalt, hvis man kan få en uafhængig blogger til at anbefale et produkt.

Nøgleordet er troværdighed, og teorien er indlysende nok, at folk stoler meget mere på deres jævnbyrdige medborgere end på reklamekampagner.

Så den optimale situation er, hvis man kan få indflydelsesrige bloggere til at skrive positivt om et produkt. Det er endnu bedre, hvis bloggeren faktisk har en kvalificeret viden på området.

»En interessant problemstilling er en ny service, der hedder Truemors.com, hvor man kan udveksle rygter og så lade folk stemme på, hvor sande eller sandsynlige, de tror, de er. Det er der nogen, der med det samme har opdaget, er den perfekte marketingkanal, fordi snak om et brand så bliver et rygte,« siger Mikkel Sørensen og forklarer, at hvis virksomheden kan få folk til at snakke om dets brand og bruge de ord og historier, som virksomheden ønsker, så er det helt perfekt marketing.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere