Reklamemuligheder i Web 2.0

Et internet baseret på brugerskabt indhold åbner nye veje for marketing, hvis virksomhederne forstår at forandre deres strategier.

Selv om Wikipedia og lignende tjenester på nettet aktivt afviser kommercielt brug, så betyder det langt fra, at der ikke er potentiale for marketing i Web 2.0. Tricket er at få brugerne til at skrive positive indlæg om virksomhedernes produkter.

Et indlysende sted til den praksis er nettets mange blogs, vurderer Mikkel Sørensen, software-ansvarlig i konsulentfirmaet Actics, der rådgiver virksomheder om blandt andet marketing i Web 2.0.

Men blogosfæren er mistroisk overfor reklamer og situationen, hvor en stemme repræsenterer kommercielle interesser. Der er derimod tillid overfor almindelige brugere, så det er optimalt, hvis man kan få en uafhængig blogger til at anbefale et produkt.

Nøgleordet er troværdighed, og teorien er indlysende nok, at folk stoler meget mere på deres jævnbyrdige medborgere end på reklamekampagner.

Så den optimale situation er, hvis man kan få indflydelsesrige bloggere til at skrive positivt om et produkt. Det er endnu bedre, hvis bloggeren faktisk har en kvalificeret viden på området.

»En interessant problemstilling er en ny service, der hedder Truemors.com, hvor man kan udveksle rygter og så lade folk stemme på, hvor sande eller sandsynlige, de tror, de er. Det er der nogen, der med det samme har opdaget, er den perfekte marketingkanal, fordi snak om et brand så bliver et rygte,« siger Mikkel Sørensen og forklarer, at hvis virksomheden kan få folk til at snakke om dets brand og bruge de ord og historier, som virksomheden ønsker, så er det helt perfekt marketing.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere