Alle forventer at computerteknologien i de kommende år vil smelte mere og mere sammen med den almindelige elektronik i hjemmene. Derfor er en række computerfabrikanter begyndt at øjne nye markeder i stuerne hjemme hos familierne. Senest har giganten Dell meldt ud, at selskabet overvejer at putte forbrugerelektronik på hylderne i sine elektroniske varehuse. I første omgang vil Dell forsøge med fladskærms-tv.
»Jeg gætter på at vi vil begynde at sælge fladskærms-tv. Det er endnu ikke helt sikkert, men jeg gætter på at det bliver inden for rimelig kort tid,« siger Dells Kevin Rollins til Reuters.
»Det er et kun spørgsmål om tid før vi udvider sortimentet med en bredere vifte af forbrugerelektronik,« siger han videre.
Samtidig fortæller Kevin Rollins at han ser store muligheder i at samarbejde med musikindustrien om distribution af digital musik og andre former for digital underholdning. Han understregede dog at Dell endnu ikke har nogen aftaler inden for branchen.
Dell har haft stor succes med salget af håndholdte computere og printere, som laves af Lexmark. For nyligt satte Dell også plasma-tv-skærme på sine varehylder.