Undersøgelse: Kraftig vækst i betalte søgninger

Betalte søgninger ventes at stige hastigt over de næste år og derved blive det segment med den største vækst inden for reklamer på Internettet. Det viser en undersøgelse foretaget af JupiterResearch.

De ser ikke ud af meget, de links der kommer frem i højre side af vinduet, når man søger på for eksempel Google. Men der er penge i dem.

I 2004 blev der alene brugt 2,6 milliarder dollars, svarende til 14,6 milliarder kroner, men det tal ventes at stige til 5,5 milliarder dollars, 31 milliarder kroner, i 2009 ifølge en undersøgelse det amerikanske analyseinstitut JupiterResearch har foretaget. Det skriver ZDNet.

Det betyder at markedet for de betalte søgninger er det højest stigende inden for reklamer på Internettet.

I en undersøgelse offentliggjort af JupiterResearch i sidste uge forventer man, at søgemarkedet vil blive mere specialiseret i takt med at søgningerne mere fokuserer på specifikke kategorier.

Specialiserede søgninger i kategorierne salg, finansielle services, medier, underholdning og rejser står for 79 procent af markedet for betalte søgninger i 2004.

Hos JupiterResearch regner man med, at succesen ved specialiseret søgning vil resultere i, at bredt baserede søgemaskine vil lave søgeværktøjer for specielle nicher.

»Hvis ikke medievirksomhederne udnytter denne mulighed, vil bredt baserede søgemaskiner som Yahoo og Google, men også vertikalt orienterede søgemaskine som for eksempel Shopping.com og Sidestep gå ind på markedet for at tilfredsstille efterspørgslen,« siger Niki Scevak, analytiker for JupiterResearch.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis