Masser af TDC-fiberkunder brokker sig over dårlig teknisk kvalitet på deres tv-signal. Det er datterselskabet FastTV, der ifølge dr.dk servicerer TDC-kunderne dårligt.
Det er DR's tv-program Kontant, der i aften sætter lup på TDC's fibertv-selskab.
Ifølge Kontant har kunder oplevet en dårligere oplevelse, efter TDC overtog DONGs fibernet og lagde de forskellige fiberkunder ind i ét tv-selskab, FastTV.
Kunderne kan både få telefoni, internet og tv hos TDC over fiberforbindelsen, men der er tekniske problemer på alle fronter ifølge DR.dk, men især på TV-delen.
Det TDC's monopol og de høje priser på at leje sig ind på fibernettet, der mindsker konkurrencen og dermed TDC's incitament til at forbedre kundeoplevelsen. Det vurderer Torben Rune, teleanalytiker fra konsulentvirksomheden Netplan.
"Jeg kan sige det omvendt: de steder, hvor der meget mere konkurrence og flere leverandører, der ser vi færre problemer, og de problemer, der er, bliver løst hurtigere, siger Torben Rune til Kontant.
Også hos Trustpilot.dk får FastTV dårlige anmeldelser. I snit giver brugerne TDC-datterselskabet en ud af fem stjerner.
"Det er fair, at vi får tæst, for det har ikke været godt nok", siger direktør for FastTV, Niels Jørgen N. Skov til
tjek.dk.
"Men Kontants timing er dårlig, for problemerne eksisterede i februar og marts især, men de fleste af dem er løst nu, og i vores kunderservice er vi for eksempel nede på en ventetid på under et minut i øjeblikket. Vi fik et for dårligt gennemtestet produkt ud på markedet, som det har taget et stykke tid at rette op, og vi blev overrasket over opgavens størrelse, da vi skulle servicere dem", siger Niels Jørgen N. Skov.