Danske Swirlnet skulle have revolutioneret din måde at forbruge musik og nyheder i hjemmet, men nu er produktet sendt tilbage til tegnebordet - allerede inden den brede offentlighed har fået produktet at se.
Det skriver investeringsselskabet Danventures i en selskabsmeddelelse.
ComON besøgte tidligere i år Swirlnet for at få et indtryk af produktet Swirl, som i korte træk samler telefonopkald, musik og nyheder i et headset. Du kan se videoen her.
Efter markedsundersøgelser har det dog vist sig svært at fange forbrugernes interesse.
I stedet vil firmaet udvikle en Swirl-løsning, som kun er henvendt fittnescentre. Den betegnes som en virtuel træner, der giver underholdning og motivation, mens den også fungerer som pulsmåler.
Omsadlingen betyder, at Swirlnet sigter mod et underskud i år mellem 15 og 17 millioner kroner. Det oprindelige mål var et nul-resultat.
Moderselskabet Danventures, der er noteret på First North, regner med at foretage kapitaludvidelse senere på året.
Markedsføringen af den nye Swirl går efter planen i gang i slutningen af oktober. Produktet skal sælges online og er foreløbigt henvendt kunder i USA og Danmark.