En af de overlevende fra dot-com-dagene, Yahoo! Incorporated, kunne for nyligt fremvise et regnskab, der giver løfter om, at der er penge at hente på nettet.
Omsætningen er mere end fordoblet fra 2003 til 2004 og på bundlinjen er resultatet tre gange så stort som det foregående, skriver Jyllands-Posten.
85 procent af omsætning stammer fra salg af reklamer på Yahoo's hjemmesider. Flere store, kendte annoncører vendte i 2004 tilbage til Yahoo.
»Bannerannoncering for mærkevarer er steget stærkt i 2004. Tillige ser vi, at stadig flere annoncører på nettet bevæge sig mod søgemaskiner på grund af den massive publikumsgennemstrømning,« siger administrerende direktør Terry Semel.
Fremgangen skyldes blandt andet en vækst i publikumsvolumen, som betyder, at annonceomsætningen stort set er den samme i 2004 som i 2003.
Det har ikke været muligt for Yahoo at hæve annoncepriserne på grund af konkurrencen fra Google og fra Microsoft, som introducerede søgemaskinen MSN Search i november.