Artikel top billede

Nu vil Lauritz.com tjene kassen på bannere

Et af de mest besøgte danske websteder satser nu for første gang på bannerannoncer.

Lauritz.com startede med netauktioner tilbage i 1999 og siden det første hammerslag på nettet er omsætningen steget til 659 mio. kr. i 2010. Indtil nu har internethuset aldrig brugt bannerannoncer. Men nu har man besluttet at satse på bannere som en ny indtægtskilde. Det er Jubii, der skal varetage bannersalget på sitet.

”Vi har hidtil afholdt os fra annoncesalg, fordi vi gerne ville lade vores kunder koncentrere sig om at dyrke deres interesse for kunst og indretning på Lauritz.com,” siger adm. direktør Mette Rode Sundstrøm.

Hun mener at online-bannerannoncering har udviklet sig positivt gennem de sidste år og forbrugerne accepterer nu, at der er bannere på siderne.

”Derfor har vi besluttet at lancere annoncer på Lauritz.com som en interessant indtjeningsmulighed, der kan give os frihed til anden innovativ produktudvikling af vores auktionssite,” tilføjer hun.

Lauritz.com har omkring 45 mio. sidevisninger om måneden og er dermed et af de mest besøgte danske websteder. Så bannerne kan hurtigt udvikle sig til en indbringende forretning.

Jubii står i forvejen for reklamesalget på en række andre store danske sites, herunder Yahoo, DMI, Momondo og selvfølgelig Jubiis egen portal.

”Der sker store ryk i annoncemarkedet på nettet for tiden, hvor større kommercielle websites outsourcer salget af annonceplads til professionelle salgshuse. En tendens vi også kan følge på de store europæiske markeder som Tyskland og England,” siger Martin Schradieck, der er kommerciel direktør hos Jubii.

Ifølge tal fra FDIM (Foreningen af Danske Interaktive Medier) er den samlede annonceomsætning på nettet steget med 15 procent fra 2009 til 2010.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere