3-kunder får ikke, hvad de betaler for

I går lancerede 3 en ny og udvidet nyhedspakke til deres kunder, men flere kunder med 3's dyreste abonnementspakke kan ikke få adgang til nyhederne. Enkelte kunder må desuden betale for noget, de allerede har betalt for. 3 afviser, at der er tale om et generelt problem.

3's absolutte flagskib, når det gælder abonnementer, er X-series Gold, men nogle kunder kan ikke få fuldt udbytte af abonnementet grundet tekniske problemer. Derfor kan de ikke få adgang til nyhedspakken, som ellers blev relanceret i går med flere nye nyhedsleverandører.

3's pressechef, Stine Green Paulsen, afviser midlertidigt, at der er tale om et generelt problem med X-Series Gold. Det havde 3's kundeservice ellers oplyst til en kunde:

”Det er en fejl, som nogle få er ramt af, så det er ikke alle, der ikke kan få adgang til nyhederne. Det drejer sig ligeledes heller ikke om en bestemt type mobiltelefon,” oplyser hun, og afviser selv, at det for eksempel skulle være et problem, der har med Nokia N95 at gøre.

En 3-kunde, som har henvendt sig til ComONs søstersite Mobil, fortæller, at problemet har været der i flere måneder. Men selvom 3 er klar over problemet, gives der ikke afslag i prisen.

Stine Green Paulsen fortæller dog, at kontakter man 3 og siger, at man ikke har haft adgang til nyhedspakken, så får man beløbet for denne tjeneste refunderet.

En kunde kontaktede jer for over en måned siden vedrørende disse problemer, men de er ikke blevet løst endnu. Er det rimeligt, at der skal gå så lang tid?

”Nej, overhovedet ikke, men jeg kender jo ikke til den konkrete sag. Man skal ringe til vores kundeservice.”

En kunde oplyser også, at han får besked på at betale for at få adgang til nyheder, erotik og film, selvom de har X-Series Gold, som skulle fri adgang til den type indhold?

”Så er hans abonnement forkert proportioneret. Accepterer man alligevel at betale, kan man få beløbet krediteret, hvis man henvender sig til vores kundeservice. De kan se, hvis man er sat op til et abonnement, hvor man ikke skal betale for disse tjenester," siger Stine Green Paulsen.

3 oplyser ligeledes, at de tager en ny teknisk løsning i brug sidst på måneden, hvor denne type fejl ikke skulle fremkomme.





Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

Hør blandt andet hvordan nogle af Danmarks bedste CISO´er griber deres vigtige opgaver an, hvad kvanteteknologi og AI betyder for sikkerhedsområdet og se hvad det er, som de bedste it-sikkerhedsleverandører arbejder med pt.

29. august 2024 | Læs mere


Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere